Sommaren 2009

VI SER FRAM EMOT VÅR SEMESTER NU!
VI BÖRJAR MED "LILLSEMESTERN". EN TUR SÖDERUT I VÅRT VACKRA LAND FÖR ATT HÄLSA PÅ SLÄKT, VÄNNER OCH BESÖKA NYHEM!
I JULI BLIR DET "STORSEMESTERN". DÅ STÄLLER VI KOSAN NORRUTT MOT NORGE, NORDKAP OCH ÅKER GENOM FINLAND HEM. VI NUTER AV ALLT, BESÖKER VÄNNER OCH GAMLA KÄNDA BOPLATSER OCH SIST MEN INTE MINST, ÄR VI BJUDNA PÅ BRÖLLOP I ÖVIK !


lördag 18 juli 2009

SITTER DET I GENERNA MÅNNTRO?

Når vi stannade vid den fina platsen i tallbacken vid sjön så kändes det som”hemma”.
Det hade regnat så det var lite fukt i luften, skogen doftade som bara tall och granskog kan, marken var täckt av mossa, kråkbärsris och kottar… solen lyste mellan träden och sjön låg nästan spegelblank!! Ja , ni vet ni som varit med om det! För mig så är det barndom och Sikträsket, den alltid återkommande idyllen som finns i mig. Till och med myggen kändes ”rätt” om än lika irriterande som alltid. Jag får bara den känslan vid skogen och vattnet… kan det vara så att jag har det i mina gener tro?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar